Thursday, July 7, 2011

.merajut mimpi.

Everything happens for a reason, and I believe the reason is for one’s good sake. Whether one likes it or not, there’s nothing can be done to stop Him.

Sometimes in our life, we’re left with no option but we have to move on. It’s no point hoping for something which has obviously faded and is about to disappear completely from our life. We may pray for the betterment of something we used to have but it actually takes two to tango in this real world.

Ya Allah,
when I lose hope because my plans have come to nothing...
THEN help me remember that,
Your Love is always greater than my disappointments & YOUR PLAN for my life are always better then my dreams...~




Ya Allah, sesungguhnya aku adalah hamba-Mu, anak hamba-Mu (Adam) dan anak hamba perempuan-Mu (Hawa). Ubun-ubunku di tangan-Mu, keputusan-Mu berlaku padaku, qadha-Mu kepadaku adalah adil. Aku mohon kepada-Mu dengan setiap nama (baik) yang telah Engkau gunakan untuk diri-Mu, yang Engkau turunkan dalam kitab-Mu, Engkau ajarkan kepada seseorang dari makhluk-Mu atau yang Engkau khususkan untuk diri-Mu dalam ilmu ghaib di sisi-Mu, hendaknya Engkau jadikan Al Qur’an sebagai penenteram hatiku, cahaya di dadaku, pelenyap duka dan kesedihanku.
*doa yang dianjurkan oleh kekasih-Mu, Rasulullah s.a.w dalam sebuah hadis riwayat Imam Ahmad, yang sahih menurut Al-Albani.



ps: O' Allah, give me strength to go through this rough moment. Never let me down and never leave me abandoned.

.hajarulhamraa.
5 Sya’ban 1432H

2 heart (s):

Anonymous said...

hajar yang dikasihi fillah.
apa yang Allah beri kat kita,ujian atau musibah itu tandanya Allah sayg kat kita.but sejauh mana kita nilaikan kasih sayang Allah tu supaya ia mmpu mencapai redhaNya.
either kita rasa nak give up or terus berusaha untuk please Allah.bertahanlah,even kata-kata ini mungkin tak mampu mengubat luka dihati.orang yg merasa lebih mengetahui perit menahan kesakitan.tapi,semuanya berbalik pada aim life kita nk capai redha Allah.

dan mohonlah pertolongan dr Allah dgn sabar n solat.solat tu thiqah dgn Allah.be strong n stay stronger!jangan sampai tertapis pada jalan yg tlh Allah pilih utk kamu berada.

"Tidak ada seorang Muslim pun yang ditimpa gangguan semacam tusukan duri atau yang lebih berat daripadanya melainkan dengan uijian itu dihapuskan Allah perbuatan buruknya dan digugurkan dosa-dosanya sebagaimana pohon kayu yang menggugurkan daun-daunnya."

la tahzan.innallaha ma'ana.
senyumlah wahai ukhti kerana perjalananmu masih jauh dan kerana aku yakin Allah memilihmu utk melalui apa yg sdg engkau lalui sekarang krn betapa DIA begitu sayangkan akn dirimu dan mahukan dirimu semakin terus bgntg spnuh hati n harapan padaNya semata-mata.

Yakinlah dengan janji Ilahi, kesabaran menghadapi ujian membuahkan hasil yang tidak akan mengecewakan.

hamraa' ツ. said...

jazakillah!
subhanallah,terharu jiddan. siapeee nie? :') pliss let me know who are u.huhu

moga tsabatkan diri ini pada jalan-Nya,inshaAllah.

Lilypie Angel and Memorial tickers