Saturday, July 28, 2012

.pemburu.

Bismillah.

Apa khabar iman?

Masa berlalu bagaikan sekelip mata sahaja. 
8 Ramadhan 1433H. Terkedu seketika.
Bagaimana mutabaah amalku sepanjang masa itu dan sehingga saat ini.
Superb kah? Allahu Allah.

I
Saya rasa pakcik tu sangat macho sebab dalam masa seminggu dah khatam satu Quran!
“Kau dah khatam berapa kali?” *dush

II
Alhamdulillah. Bangun pagi,rasa bersyukur kerana Allah masih panjangkan usia.
Nafas yang panjang masih lagi mampu terhela.
Tapi ada satu rasa bila mendapat berita ada satu nyawa telah terhenti nafasnya untuk bertemu Yang Esa.
“Kau tak risau ke andai ni Ramadhan terakhir kau?Mutabaah amal lompong sana sini.”

III
Imam dari Gaza, baru 20-an. Sudah hafal 30 juzuk. 
Dan mereka kata,di Palestine yang paling lemah ingatan pun sekurang-kurangnya hafal 10 juzuk.
“Dan kau berapa juzuk yang sudah kau hafal?Kata belajar tinggi ke puncak langit”
Hey.hey. nak dapat tarbiyyah yang muntij kena hafal Quran banyak!

So, manfaatkan lah baki-baki Ramadhan yang ada. Yang masih Allah izinkan untuk kita berada di dalamnya.
Lagi-lagi dapat menikmati Ramadhan time sem break. Tiada tanggungjawab sebagai student yang perlu diisi.

Allahumma, aku benar-benar mahu menjadi hamba yang lebih baik, yang Engkau cintai. T.T


 ameen. :')

.Hillpark.
8 Ramadhan 1433H

0 heart (s):