Friday, June 17, 2011

.saat redhanya kita.

Salam.

Dengarnya, esok 17 June 2011 result exam last semester nak keluar. Ya Allah,berdebarnya. Moga dikurniakan kekuatan walau apa jua hasil yang diperolehi. Dah berusahakan. So, kena REDHA.
(post ini hasil taipan semalam. 16 June 2011)
=)

Dan Alhamdulillah. Just checking my exam’s result via email. Nak kata apa lagi ya? Allah kurniakan yang TERBAIK untuk hamba-Nya di atas segala usaha yang telah dilakukannya. Jazakumullah buat insan-insan yang telah mendoakan kejayaan buat diri ini. Moga langkah akan terus melaju lepas-lepas ini, inshaAllah.

Quoted from somewhere. Jazakallah!
                    
Orang beriman melihat hari di hadapannya sebagai kesempatan untuk meraih cinta dan ridha Allah serta untuk mendapatkan Surga.  Untuk itu dia perlu bekerja keras melakukan pekerjaan yang baik.Bagaimanapun sibuknya, dia tetap waspada agar tidak lalai dari mencari ridha Allah.  Dia meneladani doa Nabi Sulaiman AS, sebagaimana difirmankan dalam ayat ke-19 Surat An Naml, dengan harapan bahwa Allahakan memberinya petunjuk dalam kegiatannya sepanjang hari:

"Ya Tuhanku berilah aku ilham untuk tetap mensyukuri nikmat-Mu yang telah Engkau anugerahkan kepadakudan kepada dua orang ibu bapakku, dan untuk mengerjakan amal saleh yang Engkau ridhai; dan masukkanlahaku dengan rahmat-Mu ke dalam golongan hamba-hamba-Mu yang saleh. " (An Naml, 27:19)

Ps; Dan pertolongan Allah itu sungguh dekat. Saat iman down seketika, dikirimkannya beberapa perkara yang berharga. Alhamdulillah. *jazakumullah. :’)

.hajarulhamraa.
15 Rejab 1432H

4 heart (s):

Anonymous said...

alhamdulillah, mari menjadi hamba yg bershukur <3 mabruk untuk apa jua result yg kak hajar peroleh :')

-fiqah-

Anonymous said...

jazakillah fiqah! ameen3x.

turun KL jum! ;)

Anonymous said...

Allahu yazki kak hajar! :)

turun KL? kenapa? ade ape kat KL? hikhik~ :D

-fiqah-

.sh-hamraa' ツ. said...

kl ade macam-macam. ;)
mari duduk beriman sejenak.