Thursday, December 30, 2010

.inner strength.

بسم الله الرحمن الرحيم
Salam Alaykum~

Alhamdulillah, dapat jumpa akhawat kelmarin. :’)
Then, yesterday dapat jumpa H at midvalley..at least tak dapat jumpa time usrah kelmarin, H usahakan diri untuk berjumpa before aku ke bumi yang bakal membentukku menjadi ‘seseorang’,inshaAllah. Dan maybe sebab rasa we have no chance after this nak jumpa till next year sebab H akan fly back to nz..even she is younger than me, but I really do respect her. Tak jemu bagi kata-kata semangat dan harapan plus doa. Jazakillahu khayr,H!
Buat semua akhawat yang baru sangat-sangat saya kenali,jazakumullah khairan katheera..shukran atas ukhuwah yang terjalin atas dasar akidah yang satu.mashaAllah. hopefully, we have another chance to meet again.inshaAllah. inni uhibukum fillah!
*kak f yang banyak keep updates any tarbiyyah progs dan sharing yang best!.jazakillah kakak.tak dapat join KIBAR.sobbs.tapi Allah knows the best than us kann..

And yesterday is my last day to be ‘there’. jazakumullah buat semua yang wish all the best dan mengharapkanku melakukan yang terbaik.inshaAllah,I’ll do my very best disana nanti.mohon doakan kejayaan saya ya!..for sure ada pengalaman dan kenangan yang bakal tersimpan kemas dikotak memori.Even just for a months, sudah terasa ikatan kekeluargaan di situ. :’) inshaAllah,I will not forget about them.
“hajar takde nanti,dah takde kawan nak gurau2 and nice sharing dengan kak niza.” *I can see her tears yang ditahan2 dari terkeluar. Allah,what’s my feeling then. :’/ tapi, aku ada cita-cita yang ingin dikejar.untukku  berlari tanpa lelah dalam menggapai bintang!

Jalanan yang panjang
Bersimpang haluan
Bagai pentas luahan rasa
Tiada bersempadan

Pada awan biru ku melakar kata-kata
Pada langit cerah ku panah semua cerita
Dengarlah mentari suara hatiku menyanyi
Bertebangan jiwa merentasi pelangi

Gerimis menitis gugur membasahi bumi
Bagai menangisi sebuah cerita hati…~

Tahun 2010 bakal melabuhkan tirainya lebih kurang sehari saja lagi.ada orang tanya my wishes list for 2011. Hurm.rahsia saya dengan Allah. ;) and the best challenge from someone, target minimum untk membaca any good books adalah 100books! wooow.inshaAllah. :)
cabaran makin hebat lepas-lepas ni,dan saya tahu saya kena menjadi seorang yang sangat kuat!semoga bekalan iman dan taqwa mampu menjadi penguat hati & diri dalam perjalanan selangkah menuju kejayaan.amen.berusaha!sentiasa check niat dan perbaharui niat,ya Hajar.moga Allah sentiasa memandu hati saya ke arah jalan yang diredhai-Nya.

faiza azamta, fatawakkal 'alallah. =)
“Apabila kamu berazam (berkehendak sesuatu), maka bertawakkallah kepada Allah.

And love this quote; from sis MMI.

as muslims, the LOVE to Allah should motivate us more,
not just being bright students but also successful in our daily life, in anything we do.
why? because Allah's LOVE is more powerful than the so-called "love" :)
berusaha!

we are strong not because we are, but its solely because of Allah swt. =)

And I have a video to share with all of you. Please take only around 30 minutes of your very precious time to hear this talk. inshaAllah, you will get something that can benefit yourself. =)

 

This post gonna be my last entry before I take a short (maybe long) break off this blog.jazakumullah khairan katheera to all for having spent your precious times here, may it benefit you guys in any way possible.inshaAllah.

Ps; moga Allah mudahkan urusan saya dan mampu bertemu with any akhawat kat sana nanti.dan sangat berdebar-debar menghadapi cabaran tempat dan segalanya yang baru bagi saya,sebenarnya! T__T
Alhamdulillah, ada wish list yang Allah telah perkenankan dan percepatkan dari jangkaan masa yang dirancang.Terima kasih Allah! :’)

0 heart (s):

Lilypie Angel and Memorial tickers